Whiplash eller pisksnärtsskada!

Whiplash, även kallat pisksnärtsskada, är en vanlig skada från t.ex. en trafikolycka, men kan även förekomma inom idrotten. Här en kvinna som lidit av whiplash i många år, som åker från Gävle för att få vår elbehandling. Hon kunde ganska snabbt känna en klar förbättring och att hennes vanliga liv återvände. Välkommen att höra av dig om du behöver en bedömning av just din skada.

Whiplash eller pisksnärtsskada!2020-03-25T08:25:41+00:00

Framgångsrik behandling av hopparknä!

En fotbollsspelande kille med knäproblem kom till kliniken där vår diagnos blev hopparknä, enkelt beskrivet en överbelastning i patellasenan. Det blev sedan även, med hjälp av ultraljud, konstaterat att han hade kalkbildning på senan och runt knäskålen. Vi har nu behandlat honom med vår elbehandling och fått mycket goda resultat. Han är nu fullt aktiv igen.

Framgångsrik behandling av hopparknä!2020-03-23T14:24:38+00:00

Angående det nya Corona viruset !

Vi följer utvecklingen kring det nya Coronaviruset och med anledning av detta ber vi våra patienter att vara extra försiktiga med besök hos oss på Roslagskliniken, då många av våra patienter tillhör riskgrupperna. Folkhälsomyndigheternas rekommendationer är att om du uppvisar förkylningssymptom eller har luftvägsinfektion, så ska du stanna hemma. Vi önskar också att om du besökt något av riskområdena eller haft kontakt med någon med Covid-19 också avstår från behandling hos oss. Du är välkommen att ringa så bokar vi om till en ny tid.

Angående det nya Corona viruset !2020-03-12T12:53:45+00:00